Reiziger ‘doet’ Golgotha door Gerrit Achterberg

111

Rome. – Het anker valt. Wij varen thuis.

Ik spoed mij naar de thermen, word ontluisd

van reis en roes en in mijn eigen huis

bij vrouw en vuur en radio gezeten.

ben ik alras Christus en kruis vergeten.

… Toen heeft een S.O.S. mijn ziel doorreten:

‘Mijn Geest wordt uitgestort op alle vlees.

Wie niet vóór Mij is, is tégen Mij geweest, ‘

seint een Geheime Zender wit en hees.

Weer onder zeil, over de eenzaamheden

van oceanen die mij van U scheiden,

Christus, wil mij verschijnen aan den einder.

Published in: on 8 april 2012 at 10:47 pm  Geef een reactie  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://judywagenaar.wordpress.com/2012/04/08/reiziger-doet-golgotha-door-gerrit-achterberg-3/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Plaats een reactie